Sunday 25 March 2012

Common responses you get when you say "I wanna quit!"

Just wanna share some of the common responses that I usually get when I tell people that I wanna quit my housemanship.

"Kau serius ke bro? Jangan la macam ni.. Rilek la dulu. Kalau ade ape-ape hal kita boleh bincang.."

"OMG! Are you serious? You're such a good houseman Danny. I'm sure you can make it through."

"Kau serius ke beb? Kau ok la beb, aku tengok kau buat kerja elok je. Pikir la masak-masak dulu.."

"Setahun je lagi.. Tahan je la.. Rugi you penat-penat belajar 5 tahun.."

"Ok. So what's your plan after this?"

"Kalau quit sekarang nak buat kerja apa? Boleh ka cari kerja lain dengan sijil tu?"

"Aku pun rasa nak quit ar bro. Ape plan kau lepas ni? Kalau ade plan best, bagitau la aku sekali. Boleh aku join."

"Sabar la banyak-banyak.. Tahan je la setahun lagi.. Bukan you sorang je stress.. Semua orang pun stress.. Kerja lain pun stress.."

"So you have finally decided? No matter what you do, we will support you. We wish you all the best."

"You're quitting? Why? Oh, okay.. Just make sure you have a proper plan after you quit. Wish you all the best."

"Sayang la penat-penat you belajar.. Sia-sia je you spent 5 tahun kat medical school.."

"Itu la.. I pun rasa macam nak quit. Tak best la kerja ni.. Tapi kalau I quit I nak buat ape? You nak buat ape?"

"Orang lain semua boleh buat.. You pun mesti boleh buat."

"I suggest you habiskan housemanship you dulu. Lepas tu you nak quit, quit la."

"Aku takde comment. Aku taknak menyokong atau membangkang keputusan kau. Just confirm what you really want, and do it. If you really want to quit and follow your dreams, then so be it. Just make sure you have a proper plan."

I'll add more if I remember any more.

No comments:

Post a Comment